BLOG
wspomaganie rozwoju dzieci
Zapraszamy na badanie Ados-2 kluczowe narzędzie w diagnozowaniu zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci od 12 miesiąca życia i dorosłych
Koordynacja wzrokowo-ruchowa to zdolność do efektywnego połączenia percepcji wzrokowej z ruchem ciała. Obejmuje ona zdolność śledzenia wzrokiem ruchomych obiektów, skupienia uwagi na zadaniu oraz precyzyjnego kontrolowania ruchów, takich jak rzucanie, łapanie i kopanie.
Koordynacja wzrokowo-ruchowa jest bardzo ważna w życiu codziennym, zwłaszcza w wykonywaniu zadań związanych z nauką i sportem. Dzieci, które mają problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową, mogą mieć trudności z czytaniem, pisaniem, rysowaniem, liczeniem, graniem w gry zespołowe i uprawianiem sportu.
Niektóre objawy zaburzeń koordynacji wzrokowo-ruchowej u dzieci mogą obejmować:
- Trudności z utrzymaniem fiksacji na ruchomych obiektach
- Trudności z czytaniem i pisaniem
- Trudności z koordynacją ruchową, takie jak chodzenie, bieganie i skakanie
- Trudności z precyzyjnymi ruchami, takimi jak rysowanie i wycinanie
- Trudności z grą w piłkę i inne gry zespołowe
- Trudności z orientacją w przestrzeni i poruszaniem się po niej.
Ważne, by rodzice i osoby pracujące z dziećmi byli świadomi tego, jak ważna w rozwoju dziecka jest koordynacja wzrokowo-ruchowa. Należy stwarzać dziecku odpowiednie warunki, które będą sprzyjać jego rozwojowi. W przypadku wystąpienia zaburzeń w obrębie koordynacji wzrokowo-ruchowej należy zgłosić się do terapeuty integracji sensorycznej. terapeuty pedagogicznego, psychologa pracującego z dziećmi lub logopedy.